AUTORSKA METODA

Akademia Rozwoju What’s up to więcej niż szkoła. To przemyślany rozwój naszych kursantów od 2 do 19 lat dzięki systemowym rozwiązaniom, które gwarantują wysoki poziom nauczania oraz widoczne efekty.

Naszym celem jest to, aby każdy nasz kursant poczuł i uwierzył w to, że nauka języka angielskiego jest przyjemna, a efekty zależą wyłącznie od jego nastawienia (każdy może nauczyć się języka), dlatego dajemy strategie uczenia się oraz przemyślane metody nauczania

Rozwiązania systemowe to 5 filarów naszych kursów:
  1. Metody nauczania
  2. Motywacja
  3. Kontakt z rodzicami
  4. Sprawności językowe
  5. Programy gratisowe

1. metody nauczania – to co wyróżnia What’s up to są niebanalne, ambitne i przemyślane metody nauczania na każdym poziomie od 2 do 19 lat. Każda metoda jest uszyta na miarę potrzeb kursantów, realizuje różne założenia i dlatego daje wymierne efekty.

Naszym celem jest to, aby każdy nasz kursant poczuł i uwierzył w to, że nauka języka angielskiego jest przyjemna, a efekty zależą wyłącznie od jego nastawienia (każdy może nauczyć się języka), dlatego dajemy strategie uczenia się oraz przemyślane metody nauczania.

Jak uzyskujemy taki efekt?

  • Poprzez elementy systemowe starannie opracowane przez naszych metodyków do każdego poziomu. To są nasze autorskie zestawy ćwiczeń do utrwalania konkretnych umiejętności, zagadnień gramatycznych lub leksykalnych, tak aby kursant zapamiętał i zaczął swobodnie stosować. Polega to na tym, że dana umiejętność ćwiczona jest krótko, ale często, nawet na każdym spotkaniu i w domu. Za każdym razem delikatnie podnosimy poprzeczkę, modyfikujemy dane ćwiczenie, tak aby poziom umiejętności był coraz wyższy, a ćwiczenia nigdy się nie nudziły.
  • My nie oczekujemy, że nasi kursanci zapamiętają materiał po jego jednokrotnym wprowadzeniu. Dokładnie wiemy jak działa pamięć, jak szybko zapominamy i na tej podstawie opracowaliśmy nasze elementy systemowe. Każde zagadnienie jest wprowadzone, powtórzone odpowiednią ilość razy, a następnie utrwalane w kolejnych tygodniach, miesiącach i latach. Nasze zajęcia bazują głównie na powtarzaniu wprowadzonego wcześniej materiału i stopniowym wprowadzaniu nowego.
  • Utrwalanie zajmuje aż 80% naszych zajęć. 20% to nowy materiał.
    Taki system powoduje, że nasi kursanci maja silne fundamenty, na bazie których rozwijają gramatykę, znają i stosują słownictwo, swobodnie się komunikują, dzięki temu angielski w szkole nie jest żadnym problemem, oceny są coraz lepsze, a egzaminy, np. 8-mych klas to pestka.

2. motywacja  efektywny system motywacyjny to klucz do sukcesu. Współczesne dzieci są przestymulowane naklejkami, pieczątkami, nagrodami, wszystkim tym co rozbudza zewnętrzną motywację.

To powoduje, że w pewnym momencie dotychczasowe ‘nagrody’ przestają działać, dziecko oczekuje kolejnych, coraz większych nagród za udział w zajęciach, za wykonanie ćwiczenia. Takie dzieci często pytają: „Czy to zadanie jest na ocenę?” Jeśli nie, to w ogóle nie angażują się w jego realizację. W What’s up stawiamy na rozbudzenie wewnętrznej motywacji, takiej potrzeby uczenia się dla siebie, nie dla nagród. Pomagają nam w tym elementy Pozytywnej Dyscypliny, które są systemowo stosowane przez każdego lektora.

Jak to wygląda w praktyce?

Zachęcamy naszych kursantów do tego, aby stali się aktywnymi uczestnikami zajęć, nie tylko odbiorcami poprzez:

  • angażowanie ich w tworzenie kontraktu grupowego (każdy z nas chętniej przestrzega zasad, które są współtworzone, a nie narzucone),
  • możliwość przejmowania inicjatywy lub przejmowania roli nauczyciela (co powoduje, że kursanci czuja się kompetentni, dowartościowani , zauważeni i potrzebni, a to bardzo podnosi motywację wewnętrzną),
    – wyrozumiałość gdy ma gorszy dzień, jest bardzo zmęczony lub zdenerwowany,
    – chwalenie za zaangażowanie, a nie za to jaki jest (dziecko chwalone za to, że jest inteligentne szybko traci zapał do nauki, zwłaszcza gdy napotka na swojej drodze przeszkodę) i wiele innych.

W jaki sposób powstał nasz system motywacyjny?

Założycielka What’s up – Ewelina Dagiel-Surmańska w roku 2015 ukończyła półroczny kurs ,Porozumienia bez przemocy’, której autorem jest dr Marshall B. Rosenberg i od tamtej pory jest entuzjastką kształtowania procesu edukacyjnego, rozwiązywania konfliktów w życiu prywatnym oraz zawodowym oraz poszukiwania strategii działania w oparciu o ten model komunikacji.

Jest również certyfikowaną edukatorką Pozytywnej Dyscypliny dla rodziców i nauczycieli. PD mówi o budowaniu relacji, o szacunku, o stawianiu i respektowaniu swoich wzajemnych granic oraz o tym jak motywować i dodawać skrzydeł.
To właśnie te założenia (Porozumienia bez przemocy oraz Pozytywnej Dyscypliny) Ewelina przeniosła na grunt zawodowy.

3.kontakt z rodzicami – to jeden z naszych filarów, również szczegółowo opakowany w system.

Naszym celem jest to aby każdy rodzic dokładnie wiedział co i jak robimy podczas zajęć. Dlaczego? Rodzić ma ogromny wpływ na to czy i jakie postępy będzie robiło jego dziecko.

Rodzic może motywować, zachęcać, wspierać w regularnym utrwalaniu, a czasami nawet aktywnie uczestniczyć w procesie uczenia się swojego dziecka poprzez np. wspólne utrwalanie w wyznaczonych godzinach. Wystarczy 10 minut 3,4 razy w tygodniu a efekty będą rewelacyjne! Co więcej, to jest doskonały sposób na to, aby wspólnie spędzić czas z dzieckiem, dzięki czemu poczuje się ono ważne, zauważone i po prostu szczęśliwe.

Naszym celem jest to aby każdy rodzic dokładnie wiedział co i jak robimy podczas zajęć. Dlaczego? Rodzić ma ogromny wpływ na to czy i jakie postępy będzie robiło jego dziecko.

Rodzic może motywować, zachęcać, wspierać w regularnym utrwalaniu, a czasami nawet aktywnie uczestniczyć w procesie uczenia się swojego dziecka poprzez np. wspólne utrwalanie w wyznaczonych godzinach. Wystarczy 10 minut 3,4 razy w tygodniu a efekty będą rewelacyjne!

Co więcej, to jest doskonały sposób na to, aby wspólnie spędzić czas z dzieckiem, dzięki czemu poczuje się ono ważne, zauważone i po prostu szczęśliwe.

Co otrzymują rodzice naszych kursantów?

  • stały dostęp do dziennika elektronicznego, który jest uzupełniany na bieżąco, dzięki czemu każdy może sprawdzić co go ominęło w razie nieobecności
  • stały kontakt z lektorem, który opisuje czego dzieci uczyły a co utrwalały się podczas zajęć
  • bieżącą informację zwrotną na temat postępów na nauce

✅✅✅ Zależy nam również na tym, aby dać rodzicom wiedzę niezbędną do zrozumienia działania naszej pamięci oraz motywacji. Organizujemy cykliczne, bezpłatne webinary napakowane wiedzą i praktycznymi wskazówkami jak motywować, jak chwalić, żeby dodawać skrzydeł, jak utrwalać zgodnie z działaniem naszej pamięci.

4.Sprawności językowe – Komunikacja  jest jednym z najważniejszych elementów What’s up. Nasi kursanci zaczynają mówić pełnymi zdaniami od pierwszych zajęć, nawet małe dzieci. Tak naprawdę, wszystko czego się uczymy jest po to, aby w przyszłości zastosować w praktyce, czyli komunikacji.

  • Dlatego właśnie uczymy gramatyki, tak aby Twoje dziecko potrafiło nie tylko wypełniać testy szkolne czy zdać egzaminy, ale przede wszystkim opowiedzieć np. o swoich doświadczeniach z przeszłości.
  • Uczymy słownictwa, aby Twoje dziecko umiało opisać jak wygląda jego życie, hobby, rodzina, ulubione zwierzątko, itd.
  • Uczymy słuchania, aby Twoje dziecko mogło swobodnie prowadzić rozmowy i odpowiadać na pytania.

💪 Uczymy po to, aby nauczyło się swobodnej komunikacji, dzięki której będzie mogło realizować swoje cele życiowe.

5.programy gratisowe – do każdego kursanta podchodzimy indywidualnie poprzez oferowanie trzech gratisowych programów.

– FAST TRACK – rozwijanie zainteresowań po angielsku
– EXAM TRACK – przygotowanie do egzaminów językowych
– HELP TRACK – darmowe korepetycje dla potrzebujących pomocy z angielskim w szkole i na kursie

Dlaczego rozwiązania systemowe ?

Systemowe zarządzanie gwarantuje naszym kursantów niezwykle wysoki poziom zajęć oraz szybkie efekty z kilku powodów:

1.Każdy lektor jest odpowiednio przygotowany i przeszkolony do pracy naszymi metodami. Co więcej, każdy z nich pracuje w podobny sposób, stosuje te same rozwiązania. Zatem, gdy lektor zachoruje i organizujemy zastępstwo, to kursanci nie odczuwają zmiany w kontekście jakości prowadzonych zajęć. Oczywiście każdy lektor ma inną osobowość i wnosi do naszej akademii  swoja wyjątkowość. I właśnie to połączenie systemowych rozwiązań z indywidualnymi cechami poszczególnych lektorów daje ten niesamowity, niezastąpionych efekt.

2.Na każdym poziomie nauczania dokładnie wiemy jaki efekt chcemy osiągnąć po roku nauki , wiedzą to również nasi kursanci i ich rodzice. Krok po koku, systematycznie realizujemy swoje założenia. U nas nie ma przerabiania książki, natomiast mamy swój autorski schemat zajęć, dzięki któremu kursanci mają wiele okazji do utrwalenia wprowadzonego wcześniej materiału oraz przećwiczenia nowego. Takie nauczanie przez cele powoduje, że każdy uczestnik procesu kształcenia w What’s up dokładnie wie do czego dąży i jak to osiągnąć.

Takie systemowe podejście do nauczania to wynikowa trzech elementów:
– 22 letniego doświadczenie założycielki What’s up – Eweliny Dagiel-Surmańskiej
– naszej stale pogłębianej wiedzy dotyczącej działania pamięci i motywacji
– pasji do nauczania i rozwoju.

My nie eksperymentujemy. My po prostu wiemy jak działa pamięć i jak uczyć, żeby nauczyć.

Można śmiało powiedzieć, że What’s up to jest miejsce, w którym każdy kursant czuje się wyjątkowo, bo wierzymy w potencjał i możliwości każdego naszego kursanta. Każdy może nauczyć się języka, a my pokazujemy jak to zrobić.

Back to top of page